הורים ותלמידים יקרים,

בשעת חירום זו, אני וצוות המורים מחזקות את ידיכם ומזמינות אתכם לפנות אלינו בכל שיידרש.
צוות בית הספר במלואו עומד לשירותכם בכל שתצטרכו. בתקווה לחזרה מהירה לשגרתינו היפה.
בנוסף לקראת היערכות במצב חירום, יצרנו עבורכם סביבה בה תוכלו למצוא קישורים לאתרים חשובים בהם המידע רלוונטי וכן סביבת למידה ללימוד עצמי בבית.
בשעת הצורך האתר הבית ספרי, האתרים הכיתתיים, הבלוג והדואר האלקטרוני יהוו כלי תקשורתי עיקרי ורציף ביננו.
תלמידים-הורים, יש להקפיד להתעדכן באתר.

איריס ביטון מנהלת בית הספר  וצוות בית הספר
אגרת להורים 
 



הורים ותלמידים יקרים   

בימים האחרונים אנו חשופים שוב לצליליה הצורמניים של אזעקה,שמזכירה לנו לעבור בהתייחסות שלנו לחיים: ממצב שיגרה לשגרת חירום .

אני שמחה לציין כי אנחנו מתורגלים במעברים האלה וזה הזמן לעשות בלמידה שלנו שימוש.

לכם תלמידים יקרים אני מזכירה להיכנס מיד למרחבים המוגנים עם השמע האזעקה,כי זהו מצב של סכנה אמיתית.

כשאתם במרחבים המוגנים והסכנה חלפה זה הזמן להתמודד עם רגשות הפחד באמצעות כלי חוסן.


להלן תזכורת למספר כלי חוסן שלמדנו,ניתן להשתמש וללמד גם את בני המשפחה.


נשימות איטיות:

 הכי פשוט והכי זמין: לשבת בצורה נינוחה על כסא ,או על הרצפה אם אין כסא, להניח יד אחת על הבטן,לשאוף אוויר אל הבטן ולנשוף נשיפה איטית ללא מאמץ.


"קופסת המחשבות החיוביות שלי
"-

חישבו על מילים שעושות לכם הרגשה טובה: אהבה ,שלום,יום טוב,שוקולד,וכו... או משפטים מרגיעים , יהיה טוב,אני חזק, אני לא לבד...

כתבו את המילים על כרטיסיות בגדלים שונים{בהתאם לגודל הקופסא}

צרו קופסה ,צבעו,קשטו,תנו לה שם והכניסו לקופסא את המילים החיוביות שלכם ושל משפחתכם.   

חשוב: תרגלו את השימוש במילים החיוביות כאשר אתם מרגישים כי מצב הרוח שלכם השתנה אתם פוחדים או דואגים או כועסים.

 

תרגיל בדמיון מודרך:" לנצח את הפחד"

שבו נינוח על הכיסאות,תרגלו בעיניים עצומות נשימות איטיות,חישבו על משהו שמפחיד אתכם,

הציבו את כפות הידיים זו מול זו,הכניסו את הפחד שדמיינתן לרווח שבין כפות הידיים,

בהדרגה  קרבו את כפות הידיים  אחת לשנייה,ואז בבת אחת הפגישו את כפות הידיים מחצו את הפחד והפריחו אותו לאוויר.

בצעו את התרגיל מספר פעמים וזכרו זה הזמן להשתמש בתרגילים שלמדנו.

 

"ללמוד להניח"

טכניקת הרפיה על ידי כיווץ איברים והרפייתם:

תרגיל זה ניתן לבצע על הכיסאות במרחב המוגן,ניתן גם לארגן בחדר מוסיקת רקע שקטה ובאווירה זו לתרגל את הטכניקה.

מטרת התרגיל היא ללמוד להניח לשחרר מחשבות טורדניות,דאגות ופחדים,

מתאים מאד לתרגל טכניקה כזו כשמתקשים להירדם בשל מחשבות  טורדניות ופחדים.

נתרגל כניסה למצב של רגיעה על ידי תרגול נשימות איטיות בעיניים עצומות

נעביר את תשומת הלב שלנו לכפות הרגליים נכווץ את כפות הרגליים ונרפה,,,

כך נעבור לאורך הגוף איבר ,איבר עד הראש,נכווץ ונרפה ,ונגיע למצב של גוף רפוי ומאוזן.

"המלך אמר"

ניתן לתרגל עם המשפחה או החברים המרחב המוגן את תרגיל "המלך אמר",שמטרתו קצת שחרור,קצת תנועה,ובעיקר אפשרות לתרגל את היכולת שלנו לבחור במה ועל מה לחשוב.

מזכירה לכם במהלך התרגיל יש  להקשיב למנחה ולבצע רק את המטלות שמצורפות אליהן המילים "המלך אמר"

אז תלמידים יקרים:"המלך אמר "לשבת ישיבה נינוחה,"המלך אמר" לחשוב על חוויה נעימה,"המלך אמר" לנשום מספר נשימות איטיות" המלך אמר" יגיעו גם ימים שקטים.

ניתן להחזיק במרחב המוגן,בועות סבון,בלונים,דפים, מחברת וכלי כתיבה לתעד את השימוש בכלי חוסן במחברת,הכתיבה אף היא דרך להתמודד עם חוויה שלילית וגם חומר שניתן לקרוא במצבי שיגרה וללמוד על עצמנו ועל התמודדותנו במצבי חירום.

מצרפת קובץ ובו מכתב מאדם והנחיות לתרגול כלי חוסן עם המשפחה.

 

אל פחד

שלכם חיה

יועצת ביה"ס

                                                         משחקים להפוגת המתח

 אתרים חיוניים לשעת חירום 

תפילה לחיילים

עיריית באר שבע    

 קישור לאתר "עוז"

 שפ"י - שירות פסיכולוגי ייעוצי 

 אתר "מינוסטרס" למבוגרים 

 ער"ן - תמיכה נפשית

 לחשוב חיובי להילחם בחרדות / אתר הכללית

שגרת חירום - משרד החינוך 

 

 נפתח מוקד חירום לילדים במצוקה במהלך 24 שעות. המוקד נמצא במרכז פסגה בו התאגדו היחידה הפסיכיאטרית של ביה"ח ופסיכולוגים של שפ"י לתת מענה להורים ולילדי הדרום.

ט"ל: 08-6474631.


ארגוני סיוע

נט"ל (מרכז לסיוע נפשי במצבי לחץ וטראומה על רקע לאומי) – בטלפון:
1800-363-363. קו פתוח לקבלת תמיכה וסיוע נפשי 08:00-24:00, בשפות: עברית, רוסית ואנגלית.

עמותת "בנפשנו" – קו סיוע טלפוני לאנשים שמתמודדים עם מצוקה נפשית ובני משפחותיהם – טלפון: 02-6722554, בימים א', ב' וד' בין השעות 09:00-13:00

ער"ן- מוקד מידע בנושא מצוקה נפשית- טלפון: 09-8621201 או חיוג ממקוצר 1201. פועל 24 שעות ביממה, בשפות: עברית, אנגלית, ערבית ורוסית. סיוע נפשי לאוכלוסיה – 03-5720825 או 03-5720862

קו חם של מכון אדלר לתושבי הדרום – 1800-800-955